snitch

snitch

Friday, November 26, 2010

OKU

Hari ini, mcm biasa aku kerja seperti biasa jam 530.. yg membuatkan aku nak update story aku pasal kerja hari ni adalah disebabkan oleh satu kejadian yg sgt manis bagi aku..

hari ini ade 2 org regular customer dtg lagi, special customer sebab die OKU, pekak dan bisu.. so like always, aku akan alert dgn org kurang upaya nie sbb dorunk kan special person, so memang kalau dorunk masuk aku akan layan mcm biasa, yang x beshnye aku x tau sign language.. damn lah!

then 1 hour before the cafe was closed, die dtg kt kaunter then nak bayar bil, time kt situ ade Kak Siti, manager baru, tranfer from Bukit Tinggi, then Kak Siti told him harga dia, but aku pun ckp la yg customer ni OKU.. then Kak Siti cakap memandai je ko.. aku pun bersungguh2 cakap btol..

then after he paid, he asked Kak Siti pen, then he write somethin on the receipt, after that he gav me the receipt he wrote....

" i like a person like u to serve me, and i dont like lazy person like fat guy to serve me, thank you very much"

aku yg baca tu rase terharu coz OKU mcm die gav such a credit for me.. aku pun senyum dan mengangguk, sadis nye ak x tau sign language... waaaa!!!

then die salam aku.. adeh terharu siot.. ade jugak customer yg hargai kerja aku kt old town tuu.. walaupun memang menyakitkan hati bekerja dgn orang pemalas yang gemuk seperti orang nepal tuuu.... tension ouh...

neway dont worry sir, if u come again, i will serve u, better... thx...